Hőségriasztás

 

felhívás

Tájékoztatjuk a lakosságot arról, hogy

az országos tisztifőorvos

2016. június 23-án 00:00 órától 2016. június 26-án 24:00 óráig

II. fokú hőségriasztást rendelt el.

 

Tanácsok mindenkinek:

• A kánikulai meleg kedvezőtlenül hat mindenkire, de elsősorban a fizikai munkát végzők szervezetére, és ez igaz mind a szabadban, mind a zárt térben dolgozóknál.
• Az idősek körében a tartósan magas hőmérséklet szív-, érrendszeri panaszokat okozhat.
• Az idősek kánikula idején tartózkodjanak hűvös helyen!

• A kánikula idején mindenkinek ügyelnie kell a fokozott folyadékbevitelre!

• Kerüljük a tűző napon való tartózkodást 11 és 15 óra között!
• Ne hagyjunk kisgyermeket, állatot bezárt gépkocsiban!

• A babák különösen sok folyadékot igényelnek a szoptatáson kívül is, mindig kínáljuk őket tiszta vízzel, vagy pici sót is tartalmazó, citromos teával a szoptatás után!
• A szabadban végzett sportolást is korlátozzuk a reggeli vagy kora esti órákra!
• A fizikai munkát végző dolgozóknál szükséges, hogy a munkáltatók a munkavállalóik számára legalább félóránként védőitalt biztosítsanak!
• Az állatoknak adjunk több vizet, ne kössük ki a kutyákat a napra!
• A közlekedés során vegyük figyelembe, hogy a hőség csökkentheti a koncentrációs képességet!
• A gépjárművel több órás útra indulók gondoskodjanak a vízellátásról a folyadékhiány pótlása érdekében!

 

MIT IGYUNK

MIT NE IGYUNK

Víz, ásványvíz, tea

Szénsavmentes üdítők

Paradicsomlé,

Aludtej, kefír, joghurt

Levesek

Kávé, alkohol tartalmú italok

Magas koffein és cukortartalmú szénsavas üdítők

 

 

A túlhevülés megelőzése:

Lehetőleg ne tartózkodjunk a szabadban 10.00 és 16.00 óra között. Ha mégis elkerülhetetlen, akkor keressünk árnyékos, szellős helyet pl. park, kert, kerüljük a zsúfolt tereket.

Öltözködés:

Öltözetünk legyen szellős, természetes anyagú, laza, világos, takarja a bőrfelületet!

Védjük a fejünket, szemünket, bőrünket!

 

Napozás, strandolás, mozgás:

Semmiképpen ne napozzunk, vagy napoztassuk a gyermekeket 10.00 és 16.00 óra között.

Táplálkozás, folyadékfogyasztás:

Az izzadással távozó folyadékot, ásványi sókat pótolni kell. Az étkezésben előnyben részesíthetjük a könnyű ételeket, a salátákat, a gyümölcsöket, az alkohol-, cukor- és szénsavmentes italokat.

 


Copyright © 2017. All Rights Reserved.